Från toppen till botten.

Jaha.. Dagen har varit skitbra.
Körde imorse med farmor o farfar.
jobbade 13-16.30.
Hem o käka lite sen träning 19-21.
Nya pjucks - tur Jessica va där o plåstrade om mig.
Men träningen gick kanon.

Men nu när jag satte mig här..
så slog det mig att det är den 26/4 2007
Dagen då min älskade kusin skulle fyllt 12 år.
Tårarna började såklart rinna.
Och nu kan jag inte sluta gråta.
Att man kan sakna någon så fruktansvärt mycket - trodde aldrig det gick.
Visst har jag saknat någon innan.
Men aldrig på detta sätt.

Tänk så bra det hade varit.. om man blundade och önskade riktigt hårt
på att något skulle komma tillbaka - så hade man haft det framför sig sen.
Tänk så bra det hade varit...

Men nu är det inte så. Världen är hård och orättvis.
Jag menar.. där ligger gamla tanter o gubbar på något ålderdoms hem
som bara väntar på att dö.
Är det inte orättvist att en 11 åring ska behöva sätta livet till?
Behöva och behöva.. det var väll menat så säger ni - fastän jag vägrar tro på det.
men kan världen vara SÅ orättvis?
Jag blir arg bara jag tänker på det.

Att det bara kan ta slut sådär.
11 år gammal. det är inte sant alltså.
jag minns det som igår när mamma ringde mig och bad mig komma hem.
Jag och Marie var på väg till fest.
Jönne körde.. Jag skrek till mamma att hon inte skulle säga så - att Robert inte levde.
Bad Jönne köra mig hem igen.
Blev mött i dörröppningen av Storasyster.
då hade jag torkat tårarna från bilfärden.
Men när man ser hela sin familj stå i tårar och hålla om varandra.
Det finns inget värre.
Man bara satt och skakade.
fick inte in det i hjärnan.
Det fanns inte i min värld
.
Att någon i min släkt skulle gå bort.
Det fanns bara inte - så kom det som en kniv i ryggen.
Lilla Robert skulle vara död påstod dom.
Man vill inte tro det.
Jag fattade det inte förrän på begravningen när man såg den lilla kistan.

USCH det är hemskt.

Från toppen till botten på några minuter
Det går så fort.

Sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback