goda vänner i natten.

Jaha.. Natten började lugnt.
inte skitmycket att göra faktiskt.
sen flöt det på fint :P
Paradis kom och höll mig sällskap efter hon kört vår goda vän Daniel till Lund :)
sen hjälpte hon mig med salladerna.. Duktig praktikant den där ;)
Sen väntade vi på att klockan skulle bli två - för att se om Daniel hann med bussen.
"100 kr på att han missar den"
och vi hade rätt - han missade den.
Natasha som är en fin vän åkte in till Lund och hämtade honom.
och innan Natasha åkte så hörde vi en stor smäll utifrån.
Öppnar luckan - och då står där två yngre killar med en av våra bänkar i högsta hugg att kasta iväg den.
Och jag blir skitarg o skriker på dom o frågar vad fan dom håller på med.
Så ser jag att dom redan kastat iväg två st.
säger till dom att ställa tillbaka dem - o så bara springer dom.
vilka jävla idioter.
man kan ju bli arg för mindre!

Under tiden kom det några roliga stör.
Bland annat min granne Roger Brandman.
Som var lagoom rund under tofflorna!
Han fick för sig att han skulle öva lite raggningsrepliker på mig.
sånna kassa.
"tjenna kexet - står du här och smular?"
"jag har tappat mitt nummer - kan jag få ditt?"
"här står du och lyser upp natten med ditt leende"

Sen kom även Ante och Vigge o störade sig som vanligt.
haha riktigt odrägliga jävlar.
Sen när jag skulle stänga igen luckan.
Så hade Vigge varit o pillat på stället där vi har stutar till mjukglass o kulglass.
så den stod några millimeter för långt in.
så hela det stället ramlar ner.. och alla strutar går såklart sönder.
Och där står Ante och asflabbar utanför dörren.
Skitkul tyckte jag.
det var det sista jag behövde.

Sket i det o tänkte prioriter baguetterna eftersom jag inte var klar med dom.
ska ta ner en grej från en hylla.
PANG - En mugg i golvet.
Porslin överallt.
Kanon tänkte jag - nu kan det väll knappast bli värre.

Sen kom Natasha tillbaka med Daniel.
och när han såg alla sturtar ligga där så fick han nog städmani eller ngt.
"Snälla My, Jag får komma in och städ aupp det till dig?"
haha men nee det fick han inte.
Natasha begav sig hemåt vid 4 tiden.. att hon orkar - vilken kämpe hon är alltså :)
Sen försökte jag tvinga hem Daniel också.
men han gav sig inte - så jag släppte in honom.
Och han damsög faktiskt upp sturtarna :)
En god vän i natten!
För att inte tala om Natasha Paradis - En riktigt god vän i natten!

sen var det dax att räkna kassan.
hmm blev nog lite fel där igår..
för den som jobbade kvällen glömde byta till nattkassan.
så det blev lite konstigt.

men det fick gå.

seeen var det bara att invänta avlösaren som skulle komma kl 8.
Sen gick jag nöjt hemåt.
sjukt sliten efter en sån natt!


Och ikväll blir det grillning med Marre Barre och Paradis OCH SMULAN <3









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback