Måndag.

Nu är det tänkt att jag ska skriva om helgen.
Men jag hänvisar till Natashas blogg.
www.natasha87.blogg.se

kan väll tillägga några grejer bara.
Sjuuuuukt roligt att träffa Tommy fissi i fredes!
Och i Lördes va vi på KB - vilket jävla skitställe!

-

Kom o tänka på en grej.
Man har det så sjukt bra egentligen - man går o klagar för att man har lite ont i foten.
Tänk då istället på de som förlorat benen i krig eller blivit torterade?
Man klagar på att man jobbar för mycket.
tänk på de som är arbetslösa eller i de länder där det inte ens finns ngt jobb?
Man klagar på att pengarna inte räcker till.
Tänk på de personer i Afrika tillexempel där en kostand för ett sms kan ge mat för en hel dag till en person?

Vart har livsglädjen tagit vägen?
Tänk positivt istället för att sitta o klaga på en massa småsaker.
Det finns dom som har det 100 000 gånger värre än dig själv.

Nu kan jag inte påstå att jag aldrig klagar.
För tillfället har jag så ont i mina tänder att jag inte ens kan äta.
Och pappa sa precis att mamma säger att en karl med förkylning är det värsta som finns.
Men jag klagade fanimig värre än en karl med förkylning.

Men tänk efter - dagens i lands problem är typ
- att mjölken är slut i kylskåpet.
- att batterierna i fjärrkontrollen är slut.
- att nagellacket tar för lång tid att torka.
- att man inte hittar den låten man söker efter.
Ja, listan kan bli lång på småsaker som man stör sig på här i Sverige.

Nä, nu ska jag knalla iväg till mamma o hämta några värktabletter.
Sen väntar 6 nätters jobb.

Även match imorgon. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback