En slarvig perfektionist?

En sak som jag tycker är sjukt knäppt med mig.
det är att hemma är jag så jäkla slarvig. Slänger kläder överallt.
och plockar inte undan efter mig. (förrän jag ser hur stökigt det är)

Men på jobb. där är jag en perfektionist. Helt sjukt. stod och blev förbannad på min kollega.
För att hon skulle vara vänlig och förbereda en sak till mig.
Jättegulligt. Men till min stora besvikelse så hade hon satt etiketterna till höger.
Och dom ska sitta i MITTEN!!

Och om det ser ut som fan när jag kommer o ska börja ett pass.
Då biter jag mig i läppen och säger "nä, men de är lugnt, jag fixar det"
Bara för att jag vet att det blir bäst när jag själv städar o grejar.

Andra hade nog sagt "nänä, det där får du allt städa upp själv"
Vilket vår kära chef vill att vi ska säga.
Man ska inte behöva städa upp efter andra menar han.

Idag har jag som ni kanske förstår jobbat.
Haft idiotmycket att göra. inte mycket kunder. Men stått med uppackning av nya filmer.
Returnering av filmer mm. Det tar sin tid - perfektionist som man är.

Jag är helt enkelt en slarvig perfektionist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback