Doris, Getingar och Träning.

Gårdagen var något utöver det vanliga.
Robin och Emelie kom hit, vi gick ner och kollade på valparna.
Sen gick vi hem hit igen.

Emelie och jag fick den perfekte idéen att ha picknik..

Robin och Henke va lite sisådär glada över det.

Men ner Till pappa igen och hämtade Doris.

sen körde vi till körsbärsdalen och skulle leta upp den perfekta pickniksplatsen.
helt plötsligt gnyr Doris till.. böjer mig ner för att kolla vad det var.
känner ett jäkla stick i pannan.
JORDGETINGAR!!!

allihopa får panik. lyfter upp doris. börjar springa därifrån.
ser en på min arm. blir helt till mig och börjar såklart vifta o ha mig.
blir stucken IGEN!!
har aldrig blivit stucken i hela mitt liv - inte ens av en vanlig geting.
så får jag två stick på en och samma gång!

fy fan va rädd jag var att jag skulle få en allergisk reaktion.
men sån tur va så fick jag inte det.
och va så orolig för Doris. hon gnällde hela tiden.
men det var ingen fara med henne heller.

vi åkte därifrån snabbt som attan.
körde ut till vomb och satte oss där och hade vår lilla picknik=)
mysigt. sen var det dags att köra hem och bege sig till träning.

men vilken dag alltså. satt nere hos pappa en stund igår efter träningen.
fick låna doris med mig hem. för det är så ensamt när henke inte är hemma.

ska vila lite nu och sen gå ner och lämna doris och sen är det jobb..
ska se om jag kan få gå tidigare :)

Puss och kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback