Sluta aldrig drömma.

Dagen börjar bra med att bli väckt av solstrålar kl 7.
Solstrålar är det inget fel på. Men kl 7. Där har något gått snett.

Dagen lär inte fortsätta bättre än så. Jobb 12-22 och jag hatar mitt jobb.
Har sån ångest över att behöva hoppa upp på cykeln och trampa dit.
Och bara veta att man har 10 timmar på skitstället framför sig.

Ska nog köpa mig en trisslot om dagen och vinna dom där 100 000 i månaden
i 25 år.
Pappa och jag stod och diskuterade vad man skulle gjort.
pappa hade fortsatt jobba o gått o köpt sig en bil om dagen, tagit semester 5 veckor om året,
gått från jobbet runt lunchtid för att retas med dom andra.

Jag däremot hade tagit mitt pick o pack o byggt ett hus på någon flådig ö
där det är 364 soldagar om året. Julafton ska det snöa på.
Och sen hade jag självklart sparat lite varje månad så man inte hade behövt lyfta ett finger mer
på resten av livet.

Dream on, Dream on.
Sluta aldrig drömma.

saknad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback