En lycklig idiot.

"Vackra sol, e de du? Jag har glömt hur du ser ut. 
Men värmen väcker en aning. Jag blinkar, kisar, tittar och får svar
Det är sant, det är sant! Hör, det bubblar inom mig.
Nu ger jag fan i min förkylning och rusar ut på gården vild och varm.

Våren e född, e du här? Vintern igår e du där?
Se mig valsa runt bland människorna i centrum och sjunga för mig själv
Nu vill jag älska och förlåta och dansa utan skor.
Jag e nog inte klok, men en lycklig idiot.
Jag kryper runt på alla fyra och letar efter blommor överallt.
Sa du snö? Jo jag vet, men det spelar ingen roll.
Just nu är allting bara vackert. Så låt mig ha en fin dag utan sorg."


Detta är en låt som jag aldrig tröttnar på.
Dan Hylander - 21/3
En riktigt vårlåt som gör att man längtar ännu mer efter sol, grönt och värme.
Och den får mig alltid på bra humör. En låt jag riktigt rekomenderar.

Nu ska jag kila upp till mamma och ta ut Izzie. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback