Jag gillar inte snö

Denna jäkla snön är ju för sjutton bara fin att kolla på
när man sitter inne i en mysig famn och tittar på när det snöar.
Nä, då ska man bege sig ut, helst på cykel och i sina nya stövlar.
Sadeln är så frusen så att rumpan fastnar och cykelkorgen är full
med snö så att man inte kan ha väskan där.
Och så har kedjan klyddat så att man inte kan bromsa och cyklar
rakt in i en snödriva och förstör sina nya skor.
Och inte nog med det så är pappas gata rena rama isgatan som vanligt.
Så jag missar uppfarten och försöker sätta ner fötterna
men till ingen nytta rullar jag förbi.
Och får gå tillbaka de 5 meter i snön och förstöra mina skor ännu mer.


Okej. Det kanske blir lite mer mysigt och juligt när vi ska åka pulka sen.
Och ta med oss varm choklad. Sen komma hem och krypa ner under en
filt och mysa. Det är väll ändå helt okej. Om jag ändå hade köpt mig ett par
rejäla vinterskor?

Och jag ska inte tänka på mig själv så mycket. Det finns ju faktiskt andra
som har det värre, Danne? haha. F'låt.




Och jag har såklart lillefille! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback