NYÅR ÄR ÖVERSKATTAT!

Jag är en sån person som alltid har tyckt nyår är överskattat.
Det ska planeras, planeras, planeras. Helst ska man ha börjat planera
redan i juni förra året.
Det ska vara 7-rättersmiddagar, glitter och glamour, uppklätt till tänderna,
parmiddagar, nyårskyss, champagne, mm.

Visst jag gillar glitter, glamour och champagne. Men det behövs inte ett nyår
för att man ska få göra allt det där.
Och det behövs verkligen ingen planering in i minsta detalj.

Sen kan det ju vara så att jag alltid lyckats bli sådär odrägligt full
vartenda nyår jag kan komma ihåg. Eller bråkat med pojkvänner, somnat
innan klockan slagit 12 mm.

Fast samtidigt har jag ett väldigt roligt minne från ett nyår för några år sedan.
06/07 om jag inte minns helt fel. När en viss Paradis ska gå hem från Hydro
till mig i bara strumpbyxor i ren protest för att hon bråkat med Viigor.
Det som Naddi säger här är alltså.
"Jag kan lika bra gå hem barfota - för jag ska ändå dö ikväll"
Hon kom upp till busshållplatsen, sen insåg hon att det va ganska kallt.

Detta nyår ska jag i alla fall spendera med J. Och jag vet att det
kommer bli en bra kväll.


Kommentarer
Postat av: Natti

haha myssel man säger det mest sjuka på fyllan ibland;) hade hoppats att alla hade glömt det där;)

2009-12-29 @ 07:49:30
Postat av: mams

håller fullständigt med dej om att nyår är överskattat! alla dessa förväntningar som oftast går upp i rök! eller in i dimman! jag tror att du kommer att få en mycket bra nyår i år! kram mams

2009-12-29 @ 08:20:15
Postat av: Paris

Vi får hoppas att Natti hade något mer än strumpbyxor på sig.. i alla fall upp till ;)

2009-12-29 @ 09:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback