Förvirrad, fundersam, weak och trött

Jag fick nyss en konstig känsla i magen.Känner mig helt nedstämd. Sitter och funderar på framtiden..
Jag vet inte vad jag vill me mitt liv. Och mig ska dom kalla vuxen?
Jag vet att jag vill ut och resa och se världen. Men jag är så feg.Jag önskar jag hade varit sådär bra på att hålla koll på saker och ting. Jag skulle vilja resa iväg själv. För att veta att jag KAN ta hand om mig själv i ett främmande land. Och inte bara på hemmaplan.

Men samtidigt är jag så jäkla.. jag vet inte vad man kallar det.
"ska du alltid stanna i trygga, säkra Veberöd?" var det en som sa till mig.
Henkis tycker jag ska åka iväg med mina kompisar.
Men var finns han när jag kommer hem? Finns han kvar eller har han tröttnat?
För jag vill inte förlora min buse. Men ska man inte leva sina drömmar?

Och jobb ska vi inte snacka om. Jag vill vara SMART, så man kan sitta där på ett fancy kontor med skyhög timlön.
Nu vet jag inte ens om det är förskolelärare jag vill bli. Jag älskar ju barn. Men skulle jag kunna jobba med det i längden?Man kanske skulle satsa på något helt annat? Typ reseledare? Eller mekaniker? Eller varför inte läkare?

En sån där typisk kväll där jag tänker på tok för mycket är det just nu. Hade Henkis varit vaken hade jag nog legat i hans famn och gråtit över detta nu. I´m a weak bastard. Han säger alltid så kloka saker.

Nä, godnatt kära vänner. Imorgon är jag ledig och då ska jag börja måla tak och element i nya lägenheten.


Kommentarer
Postat av: Mams

du är allt en riktig liten filosof ibland! världen väntar på dej My! du kan göra precis vad du vill! ett annat förslag - veterinär kanske?! kram mams

Postat av: Marie

Så tänker vi alla My,inget konstigt alls, jag tycker det är mycket klokt att fundera...för vill du bli sittande i Veberöd i resten av ditt liv?

Det blir bara svårare och svårare att ta steget och göra något ju mer du rotar dig, lägenhet, sambo....och rätt som det är barn...

Så det är sunt att fundera, utvärdera och känna vad det är man VILL.



Det finns många sätt att se världen där man faktiskt inte behöver känna sig så nervös:) Och man kan ta "baby steps"



Jag har ju min lillebror i San-Diego, varför inte åka över och plugga Engelska några månader...du är ju så osäker på Engelska, och när språket siter som en smäck så är det lättare att ta steget ut och resa på andra ställen....tänk att få "backpacka" i Australien....eller jobba på en bar i Thailand...reseledare i Egypten:) (Sånt drömmer JAG om) he he he



Vad du än bestämmer dig för så kan du räkna med stöttning från den här bruden:)

kram på dig

2009-02-12 @ 07:10:21
Postat av: S

Vi måste ses My, jag har en idé!!

2009-02-12 @ 11:52:03
URL: http://fuckingloveit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback