Stämmer detta måtro?

Skyttedrag: 
Positiva: Optimistisk, frihetsälskande, glad, hederlig, rättfram, intellektuell (?), filosofisk (!)
Negativa: Oansvarig, ytlig, taktlös, vårdslös, rastlös (!?)
Nyckelord: Filosofisk, byfikenhet, nonchalant
Känsliga kroppsdelar: Höften, låren, levern
 
 

Skytten

Skytten har ett stort intellektuell, tack vare sin kombination av fysik, energi och styrka.
Skytten är allsidig och kropp och själ fungerar som ett.
Skytten får genast en god överblick av situationen och är uttalat optimistisk.
Men de får inte glömma att intellektuell och fysisk stagnation ´
kan leda till rastlöshet vilket är deras största fiende.
De är pigga och entusiastiska och en medfödd våghalsighet.
De borde försöka odla en mera filosofisk syn på livet.
Deras glättighet och humor är charmerande men kan ibland spåra ur -
de måste tänka på att practical jokes  inte alltid är roligt för offret.
Skyttar tycker om förändringar. De kan t. om provocera så det blir en förändring. 

Yrkesliv

Ett trist löpande band arbete är nåt som Skyttar bör undvika.
De kan inte arbeta på instängda kontor eller fullpackade fabriker.
Lönen är inte viktigast. De lyckas alltid leta reda på pengar när de behövs.
De lägger hellre ut sina pengar studier, böcker, resor än statustyngda ägodelar.
Det som är mest tilltalande är undervisning på universitets nivå.
Många professionella idrottsmän är Skyttar. 

Hälsa & Diet & Motion

Skyttar gillar god mat och dryck vilket innebär att de kan drabbas av leverproblem
om de inte ser efter vad de stoppar i sej.
De gillar alla slags sporter
Den medfödda våghalsigheten gör att de ofta
får muskelsträckningar och skenskador, särskilt i låren och i knäna.

Ni som känner mig. Håller ni med?

För övrigt är jag så jäkla förkyld så jag vet inte var jag ska bli av.
Skulle inte tränat igår. Vet inte hur många ofräscha fotbollssnytningar jag gjorde igår.
Snorets förbannelse vilar över mig och Päran allt för ofta.
inte kul o gå upp 04.30 när näsan är så täppy så man inte kan andas.
Och huvudet är tungt som tusan. Men det är bara till o bita ihop.
Man kanske kan träna bort förkylning? Yeah right! Nä, left. (hahaha!!)

back to work


Kommentarer
Postat av: sara

gumman jag är oxå skytt....kanske därför vi funderar på samma konstiga saker....vi är ju filosofiska. =)

2009-03-12 @ 23:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback