Läslus istället för linslus?

Jag har sträckläst en bok nu. Kan ni tänka er? Jag, My Rosén, har
fått ett litet Elin-syndrom och sträckläst en bok.
(och ni kan tro att hon va stolt över mig)
Inte vilken bok som helst dock - Pojken som kallades Det.
Ja, jag har läst den innan. För flera år sedan och även då sträckläste jag den.
Detta kan låta sjukt, men det är sånna böcker jag måste läsa om
jag ska kunna fastna. Verklighetsbaserade och hemska.

Jag kan inte läsa någon Sci-fi tjosan eller liknande. Det är ju inte verkligt
så varför läsa det då? Samma med filmer. Jag har svårt för filmer
som inte skulle kunna hända på riktigt så att säga.

Men i alla fall så ska jag börja på nästa bok - Pojken som inte fanns.

Igår va det fotbollsträning på konstgräset. Rolig träning fastän det va svinkallt.
Och att jag inte hade riktig styr på mina ben eller min kropp rent ut sagt
är en annan femma. Fast allt är kanske som det ska va då?

Tjing!


Kommentarer
Postat av: sofi

Dom böckerna är hemska, sträckläste också hela serien och köpte pocketböckerna. Dom är bra om man får säga så om sånna böcker, för att man fastnar i dom..

Postat av: mams

bra böcker men skrämmande! jag fick lägga ifrån mej dom med jämna mellanrum för jag klarade inte av att läsa alla hemskheter! kram mams

2010-03-09 @ 18:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback