Fotbollstankar

Nu har jag så mycket tankar inom mig att jag måste skriva.
Mestadels fotbollen som tar upp plats för tillfället.
I veckan blev det klart att vi inte ska ha kvar våra tränare.
Visst, tränare har krav på sig från styrelsen osv.
Men vi spelare är ju de som inte har presterat okej - därav de dålig resultaten.
Och att folk skyller på försäsongsträningen..
Det är lätt att skylla på det - om man inte varit där.

I slutändan är det ju ändå vi spelare som är innanför linjerna på planen
och ska ta vårt ansvar.

Jag är lite kluven ang det här med ny tränare mitt i säsongen.
Det är väldigt riskabelt att göra det. Men samtidigt kan det även vara ett lyft.
Men en sak jag inte förstår är att förra året var det så mycket tjat
om att våra tränare inte hade så mycket tränarutbildning.
Varför tar man då in en helt ny tränare som aldrig tränat ett damlag förut?
Och för tillfället tränar ett knattelag?

Jag trivdes med våra tränare och tyckte det fungerade bra.
Jag tror mer bestämt att det är våran(spelarnas) inställning som behövde ändras.
Nu var det ju så att vår ena tränare fick ett jobberbjudande som innebar
att han skulle bo i Linköping under veckorna och har bara varit med på matcherna
den senaste tiden. Det har såklart påverkat många spelare mer än man trodde
i början.

Nä, nu får jag sluta innan jag säger något dumt.
Idag är det första träningen med nya tränaren.
Jag är lite nervös och spänd och lite ledsen
och förvirrad och bara allmänt.. tom.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag håller med dig My. Jag hade tyckt det varit bättre att vänta tills sommaren iaf.



Men vi får se hur detta ska gå.

Postat av: Helena

Jag håller också med er, men nu får vi göra det bästa av det!

2010-05-16 @ 15:59:19
URL: http://helenaogren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är aldrig lätt att byta tränare, förstår alla era tankar! Kan säga att alla mina tankar just nu kretsar kring detta också! Jag hoppas det blir bra, vi får ge Rikard en chans tycker jag! Vi ses på torsdag!! =)

2010-05-19 @ 11:33:26
Postat av: Annellisaa

tack så mycket:)

2010-07-24 @ 10:14:01
URL: http://annellisaa.blogg.se/
Postat av: elin

Hej ! nu är det så att jag är med i en fototävling, det skulle vara jätte snällt om du röstade på mig, och om du gör de så kommentera i min blogg så länkar jag dig :)

http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?search=elin+kristiansson

2010-08-18 @ 10:41:38
URL: http://elinkristianssonn.blogg.se/
Postat av: Andrea

Hej, allt bra? :)

2010-08-25 @ 12:43:15
URL: http://onlyandy.blogg.se/
Postat av: ugg boots clearance

kretsar kring detta också! Jag hoppas det blir bra, vi får ge Rikard en chans tycker jag! Vi ses på torsdag!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback