Självdisciplin!?

Varje morgon vaknar jag och tänker samma tanke
"Nu jävlar ska jag börja på en såndär diet"
Pratade med en vän som går på LCHF som det så fint heter.
Och kände verkligen att Nu ska jag fixa detta.
Lik förbannat sitter jag där på morgonen utan att jag ens hunnit tänka en tanke
så har jag tryckt i mig 3-4 godisbitar innan klockan ens är 8.

Självdisciplin har aldrig varit min starka sida, men COME ON lixom.
Samma sak med gymmet.. "Nu ska jag springa 30 min på detta fucking löpbandet"
Max 17 min, på sin höjd 20 min senare så tycker jag att det är så tråkigt
att jag skulle kunna spy på det.

Jag beundrar ALLA som lyckas hålla en diet.
Jag har mitt jävla sötsug som jag aldrig blir av med!

Nu är det inte så att jag bara äter godis. Jag äter bra mat och tränar regelbundet.
Men ändå är det sötsuget som förstör mig. Jag får typ ångest när jag äter något sött.
Men hey.. fuck it.
Jag mår bra och det är väll det viktigaste? :)

Alla är fina på sitt sätt har jag lärt mig. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback