9 to 5?

Working 9 to 5?
Inte för denna unga damen inte.
hör och häpna o bli arga över min helg.
Fredagen var dock myspys till tusen med älsklingen:)
Lördagen blev det en efterlängtad sovmorgon. Halv 11 pallrade vi oss upp ur sängen.
God frukost och sen in i duschen för att sedan bege sig till jobbet.
15-23 skulle man stå där.. sen äntligen hem o nanna.
Dock inte så många timmar. 06.15 ringde klockan.
på schemat stod 8 timmars jobb igen.

Sen var det meningen med lite julskyltnings mys med Henrik.
Men innan vi skulle gå.. typ vid 16 så ringer min mobil..
"tjenna My, Jonas här.. du, det krisar. Anna är sjuk och du är sista utvägen, du måste jobba natt"
Och jag, My Rosén, är på tok för snäll för att säga nej till min chef!
Att man aldrig lär sig?
låg och grät i typ 20 min.. kände inte alls för att gå på julskyltningen längre - Sabbat.

men vi gick ändå en sväng ner på byn. träffade lite folk o så.
sen hem.. eller ja.. gick till Dennis o Elin o drack glögg o så.
sen var det dags att pallra sig hemåt för att sen sticka ner o jobba 22-6..

Hem kl 6 för att sova ca 2 timmar. för kl 10 skulle jag vara på sjukhuset o göra allergitest!
inte nådigt att ha sovit 2 timmar o sen sitta där till ca 13.30.
för Iza skulle också på något test.
kom hem vid kvart över två iden på dan..
sover till 17.. sen ringer chefen IGEN!!
jo, då är det jävlar i det dags att jobba natt igen!!!
Jag är för fan ingen maskin! så jag jobbade alltså 23-6 inatt.

Så.. för er som inte kan räkna.. har jag alltså jobbat 31 timmar sen i lördags eftermiddag
och sovit 13 timmar!! och jag som brukar sova 9 timmar när jag inte jobbar natt!!

nä.. tacka fan för att jag ska börja plugga o slippa det jävla stället.
ska bara stå ut under mina 3 terminer som kursen är på!!

så.. working 9 to 5?
Hell NO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback