Gemensam Ekonomi?

när jag jobbar på natten så lyssnar jag alltid på P3 Vaken.
och häromnatten hade dom ett ämne som va "hur påverkar pengar ditt förhållande"
och då menade dom att hur ska man gå till väga för att
det ska funka när man har gemensam ekonomi.
Då va där ett pucko som ringde eller mejlade in o kläckte ur sig :
"Det är enkelt - det som är hans är mitt, men det som är mitt - det ger han fan i."
Hahaha man bara what?
hoppas människan inte var seriös med det där.
fast det är klart. det finns säkert dom idioter som resonerar så.
Och jag kan säga att jag är inte en av dom.
jag hatar när folk ska betala för en.
jag kan betala för mig själv.

men just i den frågan om gemensam ekonomi är det inte så då :
allt mitt är ditt och allt ditt är mitt?
Man delar helt enkelt på det.
och om man inte fixar det då är man nog inte redo för att ha gemensam ekonomi.

Men ja.. den siste idioten är inte född.

Sköt om er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback