Nästintill arbetslös?

Jag har tänkt på så himla mycket nu de senaste dagarna.
Men vad jag har tänkt på det kommer jag aldrig ihåg tillräckligt länge för att skriva ner det.
Jag tror att jag ,precis som tina, börjar bli lite halvsenil.

En sak som jag vet jag tänkt på.
Det är att jag är nästintill arbetslös.
är bara "behovsanställd" på Hydro.
Och hos Lennart jobbar jag typ 5 ggr om året kanske.
Och på dagis är jag bara timvikarie.
På kyrkis var det bara mån o vissa ons.

Men fy för tusan vad jag sliter ihjäl mig.
När till och med pappa säger att jag nog får lugna ner mig
Och lära mig att tacka nej till ett pass.
då kan det ha gått för långt.

But still..
Gotta work to make a living.

Fotboll är livet - fotboll är bäst
Fotboll är livet - fotboll är bääääst

Glider iväg till en match de är onsdags kväll
Med alla vänner vi har och vi skriker o skrålar när bollen går i mål.
Domarn är tuff och han blåser i pipan sin
Men ingen lyssnar på det för vi sjunger med i vår suporter sång.

Herrar Vaif A - Sjöbo IF  : 2-1
En riktig höjdarmatch måste jag säga.

Imorgon är det dansgalan.
Woho lixom.
Har inga större förväntningar - då blir det bara fel.
Tar det som det kommer och ska njuta av att umgås med nära o kära hela dagen.
Men ändå så är dansgalan alltid lite speciell för folket här.

Aja.. måste få min skönhets sömn nu..
så man inte ser ut som fan imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback