Att vara vuxen.

Ibland vill jag bara lägga mig ner och skrika o gråta som ett barn.
va fan ska man va vuxen för.
bara en massa ansvar, plikter, jobb, hushålls sysslor mm.

Jag minns när jag va liten
Jag minns det som igår

när jag och storasyrran fick gå ner på badet första gången utan mamma o pappa.
första gången vi fick cykla ner och handla godis själva.
när alla vi barnen sprang vattenspridare i trädgården.
när vi gick ner och åkte skridsko på parkeringen (vart är isen nu?)
När vi åkte pulka på backen i trädgården.
När vi alltid gjorde negerbullar och tittade på Disneydags på fredagar.
Picknickar i trädgården, trädklättring med grannarna,
Iza som klättrade högt upp och mamma fick hjätfnörp.

Kan hålla på i evigheter.
Det jag vill komma fram till är.
det suger att vara vuxen.



Kommentarer
Postat av: mams

inte lätt att bli vuxen, men vissa fördelar finns ju! kommer du ihåg vad det var i det paketet? kram mams

2008-08-08 @ 12:43:04
Postat av: Emma

Håller med dig! Vill bli barn på nytt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback