2009, ett helt okej år.

Dåliga saker först och dom bra sen.

Året började inte så bra, det började med att jag flyttade hem till mamma.
Jag lämnade Henrik, dåvarande lägenheten, nya lägenheten och den kärlek
jag trodde var den eviga. Det var väldigt mycket funderingar och tankar
i mitt liv just då. Vad ville jag göra, ville jag flytta till den nya lägenheten med Henrik?
Ville jag leva det livet jag levde då? Jag visste varken ut eller in.
Men det slutade med att vi flyttade ihop i den nya.
Vilket man nu i efterhand kanske ångrar - när man vet hur allt slutade.
Hur det slutade vet nog dom flesta.
My Rosén lyckades återigen falla för en otrogen jävel.


På fotbollsfronten var det ny klubb som gällde - Hardeberga BK.
Jisses vilken klubb, vilka tjejer alltså. Trivdes jättebra och träningarna
var toppen, roliga, jobbiga, skrattiga osv. Gjorde till och med mål i första
matchen i den röda tröjan - snacka om chock! (Det var också det enda)
Blev även ny position för min del - mittback, och lagkapten i B-laget.
Trivdes rikigt bra där faktiskt!
 

I familjen var det bästa när min älskade systerson ploppade ut.
En liten Filip. Mosters ögonsten.

Det var även 3 år sedan min fina kusin Robert gick bort.
5 juni 2006 för att vara exakt.
Saknad.

Nu blir det en bra bit text - nämligen om mina änglar.
Min änglar som alltid finns där till att göra mina dagar bättre.
De har torkat mina tårar, kontrollerat min ilska när jag inte själv kunnat,
fått mig att gråta av skratt, långa promenader med tankar om livet
och framtiden, även det förflutna. Alla vi har hängt ihop i mer än 10 år.
Så vi har en hel del minnen i bagaget om man säger så.
Jag hade kunnat lägga upp riktigt många bilder från detta året
på oss tjejer. Men det har jag egentligen inte tid till.

Och nu till slutet av året. Jag flyttade hem till pappa i augusti.
Det suger att flytta hem måste jag säga när man bott hemifrån sedan 07.
Jag har ju varit lite anti-killar i några månader vilket har sina orsaker.
Men nu har jag fallit. Min J. Det tog någon månad för mig att inse
vad jag egentligen känner för honom. Men nu när man öppnat sig och
insett vad det är för känslor man har så kan jag inte vara lyckligare just nu.

Och det var med J jag avslutade 2009 och började 2010.
Bästa möjliga avslut och start - tack vare dig!


Nu får J väll spel på mig eftersom jag "bara" skulle äta och duscha efter jobb
innan jag kom till honom. Men, det kliade i fingrarna nu
och det kändes som en bra dag att skriva på.

Jag har säkerligen missat en hel del "viktiga" saker från 2009.
Men hey, tur det finns ett arkiv i bloggen som heter duga
för den som är nyfiken.

Nu gör vi 2010 till ett ännu bättre år än föregående!
Are you with me?



Kommentarer
Postat av: Nenne

I'm with you! ;)

Postat av: pillan

ohyes! för det behöver vi.

2010-01-03 @ 11:36:21
Postat av: Annellisaa

sv:tack detsamma MY:) kram

2010-01-03 @ 17:22:48
URL: http://annellisaa.blogg.se/
Postat av: S

Klart!

Nya tag darling, samt vår vin kväll som aldrig blev av får styras upp snart!

2010-01-06 @ 14:44:37
URL: http://fuckingloveit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback