Slö-dag till max.

En sånhär dag är precis vad jag behövde.
Slö-dag med frukost, rester till lunch, kladdkaka, chips, chilinötter.
Vin och J. Har inte lyft ett enda finger idag.
Mer än varit och hjälpt mamma imorse, hämtat filmer hos syster I.
Och gosat med en sjukisfille. 40 graders feber och knappt ett leende.
Det gjorde ont i mosters hjärta att se honom. Öroninflammation visade det sig vara.
Stackars liten.

Vaknade vid 3 inatt och hade så ont i huvud, nacke och hals.
SKIT OCKSÅ tänkte jag. Nu är jag sjuk igen. Jag skulle gå upp och dricka.
Men benen kunde knappt bära mig. Träningsvärk till max. Bådar inte gott
inför lördagen. Fast det kanske försvinner med lite mer vin?
Jag väckte J som är typ världens bästa och pysslar om mig mitt i natten.
Guld värd.

Snart kommer Lillan hit och ser andra filmen i vårt Harry Potter maraton.
Hon behöver sysselsättas lite känner jag. Vill inte ha en deppsyster igen.
Hon är ju trots allt lillasyster även om det inte märks alltid.
Lilla Lillan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback