Kärlek till folket

Häromdagen när jag och J satt och kollade på nyheterna började jag gråta hejdlöst.
Det finns så mycket hat och krig i världen att jag blir arg.
Inslaget vi såg handlade om de nya dåden i Syrien. Det brast för mig när en man
bar ett skadat/dödat barn och skrek "Är detta en terorist i era ögon?"
gör vad fan ni vill men låt barnen leva.

Och nästa inslag handlade om den 10-åriga flicka som blev knivskuren på skolgården.
Vad finns det för sjuka människor i vårt samhälle? Det är skrämmande!

Varje dag är det något nytt. Hur lång tid ska det ta innan något ändras drastiskt?
Just när barn blir skadade blir jag så fruktansvärt förbannad.
Jag har så många goa barn runtomkring mig så jag hade nog gjort något helt galet om
någon skadat någon av dem. Och då är det inte ens mina egna barn.

Läste också om den här 32 åriga mamman som tvingat sin 3-åriga son att röka och dricka öl..
Min systerson är 3 år.. Jag hade slagit den här personen om jag sett det.
Jag förstår inte hur någon kan skada ett barn. Både psykiskt och fysiskt.

Tänk så många barn som går runt och inte vågar berätta något.

Jag håller passande nog på att ta körkort nu.
Det borde finnas körkort för föräldraskap.

Mer kärlek till folket så kanske världen inte varit så hemsk!?


Kommentarer
Postat av: Annellisaa

jag håller med dig, världen är tyvärr hemsk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback