Barnen är vår framtid!

Det finns få saker som berör mig så mycket som barn.
Har nyss sett sista halvtimmen av Humorgalan på tv4.
"För varenda unge"
När man ser deras inslag från tex Liberia. Jag kan inte hjälpa det.
Mina tårar börjar Spruta direkt. Inte EN tår. Det sprutar!
Jag blir så himla ledsen när jag ser hur dåligt barn faktiskt har det.
En liten flicka sa "jag vill bara ha en riktig säng"
Men HERREGUD! En säng. Är det för mycket begärt av "oss" !?

Och barn som växer upp här i Sverige blir så himla bortskämda.
Ja såklart finns det även barn här i Sverige som har det dåligt.
Men jag blir så arg när jag ser barn här hemma som springer runt
med 500 lappar och köper tuggummi, godis osv osv.
Som inte ens kan säga Tack. Min J är vädligt noga med att förklara
för sina barn att det finns barn som inte ens har tak över huvudet.
Då blir det väldigt tysta, ledsna och tacksamma!
Framför allt blir de Tacksamma. För vad de har och vad deras föräldrar gör för dem

Jag ska bli världsförälder. Men min högsta dröm är att åka på en resa och faktiskt
HJÄLPA barn som har det dåligt.

Barnen är vår framtid. Jag älskar alla barn i min omgivning.
Mina systersöner kan ALLTID få mig på gott humör.
Ett leende från Sam som är 10 månader, eller när Filip, 3 år, säger
"Moster, jag älskar dig.. såhääär mycket"

GOA UNGAR!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback